About the author

Tomek Banasik

Copywriter, właściciel NIPO.PL. Ulubione animacje: Złomek – Bujdy na Resorach, Wall.E, Gnijąca Panna Młoda, The Cat Piano. Najchętniej: Animacja poklatkowa oraz 3D.

Related Articles

19 Comments

  1. 7

    mlkv72

    Nie znam (chyba) nikogo, kto by zażywał cokolwiek poza tym, co może sobie sam wyhodować, więc trudno mi się wczuć i wyobrazić, czy to może być skuteczne. Na pewno skuteczność pozostanie raczej niezbadana. Najczęstszą reakcją na reklamy antynikotynowe jest „O fuck, muszę zapalić!”

    1. 7.1

      animowany

      Pesymista 🙂 Ale, ok – w takim wypadku – cieszmy się po prostu dobrą animacją 🙂

    2. 7.2

      reminoir

      Ok, być może ktoś kto zażywa nie zmieni zdania i nadal będzie wciągał, ale według mnie osoby, które zastanawiają się czy nie sięgnąć po biały proszek po raz pierwszy, po obejrzeniu filmu zastanowią się ponownie. Ten obraz działa na wyobraźnię. Bardzo podoba mi się porównanie biznesu narkotykowego do morderczej maszyny, mielącej na papkę tych, którzy sami tę maszynę napędzają. Abstrahując jednak od przesłania trzeba podkreślić, że filmik jest wyreżyserowany oraz zrealizowany po mistrzowsku. Wartka akcja, dynamiczny montaż, świetne skróty myślowe i praca kamery składają się na niesamowity klimat. Jest moc 😀

  2. 6

    Tomi Łaciaq

    Jest niezłe, na prawdę działa na wyobraźnie.

  3. 5

    Pablo Pikasso

    Co z tego ze hajs wyrzucony w bloto, dobrze ze nie w koks. Forma przyciacga do tresci jak transformers do kina. Skutecznosc jak Baginski.

  4. 2

    Marcin Mastykarz

    Całkowity przerost formy nad treścią. Skuteczność będzie równa zeru. Co z tego, że fajna animacja, jak pieniądze wyrzucone w błoto…

    1. 2.1

      Tomek Banasik

      Przerost formy nad treścią – ok, zgadzam się. Ale nie zgadzam się z opinią o skuteczności, więc może rozwiniesz, żebym wiedział na czym opierasz swoje zdanie?

    2. 2.2

      Marcin Mastykarz

      według mnie argumentacja jest nietrafiona. jeżeli ktoś sięga po narkotyki, to robi to dla przeżycia niecodziennych emocji lub aby dopasować się do towarzystwa. argumenty typu "dajesz zarobić dużej maszynie która przerabia" – są według mnie po prostu nietrafione, bo 100% tych osób nawet nie myśli o tym, że stają się złodziejami uruchamiając program do wymiany filmów czy mp3, a co dopiero przejmować się tym, że kupując narkotyki dają zarobić przestępcom. de facto jest to reklamówka depenalizacji produkcji narkotyków, bo wtedy ta kasa by szła na żłobki i ipady dla posłów 🙂

    3. 2.3

      Tomek Banasik

      Tak i nie. "Tak", zgadza się – ludzie o tym nie myślą. "Nie", bo po obejrzeniu tej animy pomyślą na pewno. Np. przez odwróconą kolejność zdarzeń (odwróconą dla kupującego), który najpierw widzi "o fuck, ale rzeźnia", a potem "cholera, to finalnie trafia do mnie".

    4. 2.4

      Marcin Mastykarz

      Jesteś idealistą 🙂 Gdyby ludzie tak myśleli, to połowa chińskich firm i McDonalds nie mieliby klientów. Ale jeżeli uważasz, że nie mam racji i rzeczywiście choć 100 osób odciągnie to od narkotyków, to bardzo się cieszę 🙂

    5. 2.5

      Tomek Banasik

      Oj tam, oj tam idealistą. 🙂 Wiem, że strategicznie nie jest to najmocniejszy przekaz, bo każdy patrzy najpierw na swój czubek nosa, a dopiero gdzieś tam na 785 miejscu z kolei na Kolumbię. Ale: tutaj ma wszystko podane od razu w 1 minutowej pigule, która atakuje z teledyskową szybkością. Jeśli ktoś po obejrzeniu ma wrażenie typu "o fuck" to zapamięta spot, a to już coś.

    6. 2.6

      Szymon Szymczyk

      Nie zgodzę się, że to nietrafione. Jak bardzo smutno by to nie brzmiało, kokaina często trafia do tych samych ludzi co ekologiczne żarcie, najnowsze mody i trendy. I tak jak wybito skutecznie takim ludziom noszenie naturalnych futer (bo to okrucieństwo w stosunku do zwierząt) tak ta reklama pokazuje, że kupowanie kokainy to okrucieństwo w stosunku do ludzi na całym świecie. Ergo: kokaina = obciach.

    7. 2.7

      Szymon Szymczyk

      Nie zgodzę się, że to nietrafione. Jak bardzo smutno by to nie brzmiało, kokaina często trafia do tych samych ludzi co ekologiczne żarcie, najnowsze mody i trendy. I tak jak wybito skutecznie takim ludziom noszenie naturalnych futer (bo to okrucieństwo w stosunku do zwierząt) tak ta reklama pokazuje, że kupowanie kokainy to okrucieństwo w stosunku do ludzi na całym świecie. Ergo: kokaina = obciach.

    8. 2.8

      Marcin Mastykarz

      no właśnie dla mnie brakuje tego przekazu kokaina = obciach 🙂 ale bardzo się cieszę, jeżeli uważacie, że jest inaczej, bo to oznacza, że mogę się mylić i ta reklama będzie bardziej skuteczna, niż sądzę 🙂

    9. 2.9

      Kujciwłeb Gwałt-Cyganov

      To tak jak gdyby Holywood dowiedziało się, że do budowy jednej Toyoty Prius trzeba wyciąć 1000 ha lasów deszczowych, dobrze rozumiem? Chodzi o to, że duża część osób biorąca narkotyki jest bardzo podatna na wpływy.
      Z drugiej strony ten film jest też argumentem za legalizacją (i tym samym kontrolą produkcji).

Leave a Reply

© 2011-2015 animowany.pl - animacje i filmy animowane | Prawo: cookies | Wydawca: NIPO.PL