Wasze uwagi do layoutu – podsumowanie cz. 1

Długo zbieraliśmy się z podsumowaniem waszych uwag do layotu. Nie bez powodu – jest ich po prostu dużo! Część najcenniejszych omawiamy poniżej. Wkrótce odpowiemy na pozostałe!

Poniżej pierwsza połowa uwag, na które publikujemy odpowiedzi. Drugą partię sugestii omawiamy tutaj: vol. 2

Zrealizowane uwagi
Sugestie, które już uwzględniliśmy, lub są w trakcie wdrażania:

“Zakładki “animacje”, “filmy animowane” są niejasne. Nie wiadomo co się pod nimi kryje. Dla mnie – laika – terminy te są jednoznaczne. Przydałoby się też wyraźniej zaznaczyć kategorie…” – Anna M.

Od nas: dodaliśmy podkategorie, które wyjaśniają, jakie działy wchodzą w dany dział główny. Kategorie o których pisałaś, czyli “gatunki” wprowadziliśmy na menu główne, jako pierwszą zakładkę.

Moim osobistym zdaniem zbędna jest jedna z dwóch szukajek – zostawiłbym tę u góry, szczególnie, że box “Szukaj tematu lub animacji:” znika w momencie wybrania kategorii” – Mateusz

Od nas: zrobiliśmy trochę inaczej, ponieważ część osób twierdziła, że warto zlikwidować górną szukajkę. Więc drugą, o której piszesz przenieśliśmy na sam dół strony – żeby nie trzeba było wracać do nagłówka, aby wyszukać kolejną animację.

“…Bardzo ładny, przejrzysty layout. Trochę jednak zbyt rozbudowany – za dużo kategorii, w których zbyt rzadko pojawiają się nowe treści…” – Łukasz D.

Od nas: Cóż – dopiero się rozwijamy, jesteśmy projektem niekomercyjnym, więc faktycznie – nie stać nas na dużą redakcję ze stosem regularnych wpisów. Natomiast – ponieważ ta uwaga się pojawiała kilkukrotnie – ograniczyliśmy liczbę boksów (z 8 do 6) i tym samym skróciliśmy stronę.

“…to banalne, ale szukałem “Kontaktu” po prawej stronie menu, a tam go nie ma…” – Michał C.

“…bardzo trudno jest znaleźć kontakt do Was – trzeba się nieźle naszukać…” – Kinga W.

Od nas: jest na samej górze strony, w menu “animowany”. Dodamy go również w stopce na dole, jeśli pojawi się więcej głosów, że jest problem ze znalezieniem tego linka.

“…Nie macie zakładki „o nas” / „co robimy”, dlatego też gość strony poniekąd po niej błądzi i zastanawia się o co tak do końca chodzi… momentami operujecie angielszczyzną (np. “read more”). Tutaj też postawiłabym na konsekwencję i trzymała się języka polskiego. ” – Kinga W.

Od nas: jest jest taka zakładka – tzn… już jest. Uzupełniliśmy menu “animowany” na górze strony o takie informacje. Co do angielszczyzny – tak, strona będzie całkowicie spolszczona, ale najpierw zaakceptujemy całą jej strukturę i architekturę treści, bo po 1: jest to dla nas ważniejsze, a po 2: dopiero wtedy będziemy pewni, że to co spolszczamy, będzie widoczne na stronie.

“…Mnie na Chromie sypią się obrazki, tzn. wchodzą na tekst…” – Marta O.

Od nas: ten błąd powinien już być poprawiony. Jeśli jeszcze gdzieś się tak zdarza, bardzo prosimy o informację.

Co na pewno będziemy zmieniać:

“…u mnie w Mozilli obcina znaczek “Lubię to!” Zarówno pod samym opisem, jak też jak kliknę na jakąś kategorię – to te znaczki do lubienia po prawej stronie kończą się na nieco-przyciętym “ę”…” – Ewelina K.

Od nas: u nas też przycina. Jest to jedna z poprawek które będziemy wdrażać – przygotowujemy ich jedną, dużą listę, aby zadziałać hurtem, a nie blokować strony stale wprowadzanymi poprawkami.

“…Na pewno trzeba zlikwidować domek, który ma taką samą funkcję jak kliknięcie w logo… pomyślałabym nad rozbudowanie stopki w celu lepszego pozycjonowania…” – Agnieszka K.

Od nas: nie byliśmy tak krytycznie nastawieni do domku w menu, ale faktycznie powtarzał funkcję kliknięcia w logo. Stopka będzie rozbudowana, ale nie w stronę pozycjonowania (bo nie cierpimy spamowych stopek z tysiącami nic nie wnoszących odbiorcom słów kluczowych), tylko w kierunku usability.

“…Zobaczyłem stronkę i jak dla mnie jest rewelacyjna. Wszystko fajne, przejrzyste i czytelne. Z tego co widzę to minimalistyczne opisy nawiązują do recenzji z dodatku telewizyjnego do Gazety Wyborczej. Sam nie wiem czy to dobrze. Osobiście lubię bardziej rozbudowane opisy i analizy w stylu Klubu Miłośników Filmu, ale rozumiem, że w tym wypadku taka jest Państwa koncepcja…” – Jan R.

Od nas: kwestia rozwijania treści. Generalnie – bardzo chętnie będziemy publikować inne treści, ale: z czasem. Jeśli strona się rozwinie – wszystko jest możliwe. Jednak, w przypadku animacji dostępnych online, które można obejrzeć wprost na podstronie, na której o niej piszemy – po prostu nie widzimy potrzeby publikowania długiego opisu, zwłaszcza, gdy sama animacja np. trwa 3 minuty. Zasadniczo – wychodzimy z założenia, że lepiej oglądać, niż czytać (przynajmniej u nas), dlatego też wszędzie staramy się dawać np. zwiatuny filmów.

Przemyślane, zanotowane ale raczej nie będzie wdrożone:

“…czcionka w tekstach na stronie: za mała, za jasna, szarobura, no jakoś ogólnie nie przypadła mi za bardzo do gustu, także w menu na górze – ładny kształt, ale za blada/cienka, ginie wśród grafiki…” – Ola

Od nas: ocena kroju fontów to sprawa bardzo subiektywna. To, czy font na górze się zlewa z tłem, czy nie, to już kwestia prawidłowej kalibracji monitora (lub jej braku). Gwarantujemy, że strona testowana było na kilku platformach (Win od XP po 7 oraz Mac OS), wielu monitorach i jeśli tylko są one dobrze skalibrowane – nie ma żadnego problemu z rozczytaniem fontu.

“Generalnie taka strona po otwarciu powinna pokazywać od razu jak najwięcej materiałów video… „Szukaj animacji!” jest super i gdyby było wyżej, a reklamy niżej byłoby bardziej user friendly…” – Emila S.

Od nas: to był odosobniony głos, większość sugerowała inne rozwiązania. Poszukaliśmy pewnego kompromisu, ale prawą szpaltę będziemy jeszcze modyfikować – na razie obserwujemy, co jest klikane, a co nie. Co do pierwszej uwagi – w poprzedniej wersji strony filmy można było oglądać wprost na stronie głównej. Nie sprawdzało się to – mieliśmy duży współczynnik porzuceń strony głównej.

Layout – nie, nie będziemy go zmieniać

Tak, to prawda, że naszym założeniem był prosty, czytelny, ascetyczny layout. Kilka osób (dosłownie kilka) sugerowało nam inne rozwiązania, co ciekawe – różne. Więc: w tym względzie – pass. Layout nie jest dla nas najważniejszy. Ważne, żeby nie przeszkadzał i był funkcjonalny.

“…stronka jest ok i w sumie może dopiero na etapie “ewolucji” wyłonią się jakieś elementy layoutu, które będą rozpoznawalne dla tej właśnie marki…” – Michał O.

Od nas: na budowie marek znamy się akurat dobrze. I w przypadku netu, wiemy, że layout nie ma aż takiego znaczenia w budowaniu rozpoznawalności brandu. Z prostego powodu – ruch i tak przychodzi z linków lub zapamiętanej domeny, nie z layoutu. Oczywiście: gdy mówimy o serwisie contentowym, a nie stronie reklamowej jakiegoś produktu.

Wszystkim wypowiadającym się bardzo serdecznie dziękujemy. Nawet jeśli z różnych względów nie uwzględniamy uwag – czytaliśmy wszystkie i braliśmy je pod… uwagę właśnie. Samych komentarzy jest o wiele więcej, więc tutaj opublikujemy kolejną ich listę: vol 2. Dzięki raz jeszcze!

 

Podziel się animacją:

NOWE FILMY I ANIMACJE:

Polowanie na myśliwego

Pamiętacie coś tam o "nie robieniu bliźniemu tego co...

Channel 4: gry reklama spotyka sztukę

Macie przesyt mediów, informacji, bodźców? Co zrobić, aby nie...

Zazdrosna zapalniczka

Zabawna opowieść o bardzo płomiennym romansie pomiędzy nastolatkiem i...

Justice ft. Tame Impala – One Night/All Night

Krzyż, ciało, mózg, serce, żyły. Zaglądniemy do naszego wnętrza?...

O kurka! Skarbówka!

Płać rachunki bo przyjdą koguty i nagdakają Ci na...

Posklejany amerykański sen

Smutny koniec industrialnego obłędu? Może nie do końca, ale... Propaganda...
namingnaming